Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Jana Kochanowskiego

Finał branżowego konkursu „Zawód nie zawodzi” rozstrzygnięty.

W Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej odbył się wielki finał III edycji konkursu "Zawód nie zawodzi" - wsparcie wyboru ścieżki kariery zawodowej przez uczniów szkół podstawowych”, będącego nową inicjatywą ZSTI, adresowaną do uczniów klas 7 i 8 szkół podstawowych. Rywalizacja była bardzo zacięta i trwała od kwietnia.

ZSTI od wielu lat angażuje się w projekty mające na celu promocję szkolnictwa zawodowego i pomoc uczniom, którzy muszą się zmierzyć z często niełatwym wyborem własnej kariery, w określeniu preferencji zawodowych. Od marca uczniowie najstarszych klas szkół podstawowych mogli za pośrednictwem specjalnie stworzonej na stronie ZSTI platformy e-learningowe poznawać nie tylko ciekawostki dotyczące promowanych branż, ale też ofertę rynku pracy.

W etapie szkolnym wzięło udział 200 uczniów. W piątek 26 maja 2023 roku 65 zwycięzców etapu szkolnego reprezentujących 9 szkół regionu wzięło udział w wielkim finale. Rywalizacja była zacięta, o miejscu na podium decydowała nie tylko wiedzy, ale też i czas udzielenia odpowiedzi. Uczniowie naszej placówki godnie reprezentowali Szkołę Podstawową nr 4 w Rabce-Zdroju zajmując czołowe miejsca w następujących obszarach:

W obszarze spawalniczo-mechanicznym II miejsce zajął Julian Książek

W obszarze elektrycznym III miejsce zajęła Milena Kowalska

W obszarze informatycznym III miejsce przypadło Dominice Bali

Projekt był realizowany pod patronatem sądeckiego stowarzyszenia Humaneo, z którym szkoła współpracowała od wielu lat, m.in. przy organizacji ogólnopolskiego konkursu Zawód nie zawodzi adresowanego najpierw do uczniów gimnazjów, a potem absolwentów szkół podstawowych, lidera,  zajmującego się organizowaniem szkoleń i egzaminów zawodowych w standardach europejskich ECCC i VCC. Sponsorem nagród, oprócz Humaneo była także firmę BLACHOTRAPEZ, partner szkoły w obszarze budowlanych oraz firma  PalletenWerk, partner szkoły w obszarze mechanicznym.